Zdenka Brungot Svíteková - Post Modern or Let’s Play
2013-12-13 - 2013-12-15 Záhrada - Centrum pre nezávislú kultúru, Banská Bystrica
13 December 2013
PACEMAKER
an evening of three choreographies: Yvonne Rainer / Anna Sedlačková / Zdenka Brungot Svíteková / Anna Caunerová
Pacemaker | Dialogues on Dance
Koncept: Anna Caunerová a Anna Sedlačková
Performance: Anna Sedlačková, Zdenka Brungot Svíteková, Daniel Raček
Performance v tele, priestore a čase o sile, nerozhodnosti a komforte...
...byť videný... vidieť...
...mami, pozeraj sa, čo robím..., pozri...
Predstavenie finačne podporilo Ministerstvo kultúry
Pacemaker | Trio A
choreografia: Yvonne Rainer
tancujú: Zdenka Brungot Svíteková, Anna Sedlačková
hudba: Chambers Brothers: The Midnight Hour
naštudovanie: Pat Catterson
Predstavenie bolo prvýkrát uvedené v roku 1966 ako súčasť choreografie Mind is a Muscle
Naskúšané v lete 2012 v New York City
„4,5 minúty neustálych zmien pohybu. Jedna fráza s nemenným rozdelením energie, ktorá sa prejavuje mäkkým pohybom bez námahy“
Predstavenie finačne podporili Ministerstvo kultúry SR a Literárny fond.
Chiens naufragés
koncept, tvorba, performance: Zdenka Brungot Svíteková
fotografická séria Inside Out: G. M. Brungot
hudba: Supertramp, K. Korabiewski,
video: sloway
„… zatlačený do prázna, na povrch seba samého, v snahe uniknúť neznesiteľnému tlaku svojho skutočného sveta. … V tomto svete nebolo utrpenie stavom duše, nebolo teba slov, ktoré by ho vyjadrili: jednoducho to bolo vo vzduchu.”
J-P Sartre, L’age de raison
čo je podstatou
keď...
nerušení okolitým hlukom, očistení od prachu, bez nánosu lavín života
(nezavalení lavínami životov druhých)
Nazrieme do priepasti?
„stroskotaný pes"...
s podporou: KoresponDance Europe, AST (Sk), Steptext project (D), Johan o.s. (Cz)
poďakovanie: Anna Caunerová, Barbora Látalová, Anka Sedlačková, Günter Gröllich, Jean-Christophe Paré
14 - 15 December 2013
Zdenka Brungot Svíteková: Post Modern or Let’s Play
Since the post modern artists were questioning and rediscovering what dance means (although most of them were highly skilled and trained dancers), previous dance experience was not a necessity. On the contrary.
The workshop had two main parts:
How to prepare a moving body.
In this part we looked at physical concepts and ideas reinvented and explored in the work of post modern artists.
What is a dance and how to make one.
In this part we played with the approaches and ideas around creation. We looked at the concepts explored in the Judson Church group and the work of Yvonne Rainer, specially in her emblematic Trio A, and see how they can inform and enrich dance making nowadays. In stead of asking “what it is you made or what does it mean?”, we asked “how did you make it?."
Photo: Ján Chmelík, SKOK! archive